Офіційне представництво в Україні

Профілактика лебідки

Часто наші виїзди на бездоріжжі або в болотисту місцевість виглядали наступним чином ... Ми збираємося в поїздку по бездоріжжю, ми збираємося отримати задоволення. Ми запланували все, або ми так думаємо. Автомобіль обладнаний як це повинно бути, все як слід. Поїздка відбудеться за планом, але приходить момент, коли ми повинні скористатися лебідкою. Установка починає працювати і раптом в самий не підходящий момент вона зупиняється. Лебідка відмовляється працювати, як вперед, так і назад. Виявилося, що перед від'їздом ми перевірили всі, крім лебідки. Є загальне переконання, що автомобільної лебідки не потрібна консервація. Якщо працює, значить добре і не треба її чіпати. Але, на жаль це помилкова думка. Оскільки це такий же елемент екіпіровки автомобіля, як і інше життєво необхідні елементи. Таким чином, необхідно проводити консервування, і навіть частіше, ніж що-небудь інше в автомобілі.

Лебідки особливо вразливі до механічних пошкоджень і пошкоджень, викликаних впливом погодних умов. Лебідка як сам пристрій є водонепроникним, але слід розуміти ситуацію, коли ми в'їжджаємо на автомобілі в воду і виїжджаємо з неї - лебідка намокає. Зовсім інакше йде справа, коли лебідка працює під водою, або навіть під час дощу. Я пропускаю тут питання електродвигуна, який повинен бути герметично закритий або мати отвори для відводу накопиченої води. Зате сам редуктор, з огляду на свою конструкцію, є водостійкий, але втрачає свою водонепроникність по введенню в дію під водою. Під час роботи лебідки під водою повітря, який знаходиться в редукторі розігрівається і поки лебідка працює повітря виходить назовні, але після зупинки лебідки - корпус редуктора охолоджується, це створює негативний тиск в коробці передач, яке в свою чергу призводить до всмоктування води.

На фот. 1 видно внутрішня частина редуктора, який всмоктував воду, і не був законсервований.

В результаті обертання шестерні відбувається емульгування жиру, і виникає тверда водно-масляна мазь. Шестерні перестають бути змащені, а залишки води тягнуть корозію шестерень в планетарних дисках зчеплення, а також підшипників. Особливо вразливі підшипники. Корозія підшипників може блокувати редуктор і навіть призводить до повного виходу з ладу. Хоча цілком можливо, експлуатувати лебідку протягом короткого часу, навіть якщо лебідка має вологість в передачі, але не можна залишати її з водою на тривалий період.Перед закінченням сезону лебідку необхідно заздалегідь піддати консервації. Розберіть коробку передач, видаліть старе мастило, промийте всі елементи передачі наприклад в дизельному паливі. Під час складання всі елементи повинні бути добре змащені, тут не потрібно якогось спеціального масла, можна застосувати звичний лт-43 і так ми повинні його регулярно промивати і змащувати. Планетарні щити повинні просто "плавати" в маслі. Надлишок масла не зашкодить. Деякі професіонали, які їздять, в більш жорстких умовах застосовують таке рішення, аналогічне як в разі мостів, що до корпусу передачі під'єднують повітропровід від компресора. У передачі завжди ми будемо мати тиск і немає ризику засосу води.

Дуже часто щільність збірки є істотним параметром, взятим до уваги під час покупки лебідки ATV. У цих транспортних засобах, в зв'язку з характером дороги, лебідки часто працюють під водою. Добре б знати, як пристрій поведеться під водою.Для прикладу лебідки DRAGON WINCH перевіряються в особливому становищі, щоб перевірити опір води. Лебідка 45 хвилин працювала під водою, а потім ще залишалася під водою протягом 24 годин. Після закінчення цього часу лебідку розібрали. Після розбирання двигуна лебідка була абсолютно сухою. Тобто спеціальні ущільнювальні прокладки під кришкою статора виконали своє пряме призначення.

Додатковим, вигідним елементом, який піднімає щільність двигуна, є конструкція пружинного гальма.

Гальмо герметичний і обмежує доступ води до осі ротора. Проте в самому редукторі спостерігалися поодиноких краплі води. Можна припустити, що лебідки, які приходять для технічного обслуговування, часто працюють під водою протягом тривалого періоду часу, без сліду консервування. На жаль, це погано відбивається на робочому механізмі лебідки.

До речі, це гальмо барабанного типу може перешкоджати обертанню незалежно від напрямку барабана. Що тут відбувається? Іноді, під час витягування транспортного засобу, піддається ушкодженню реле, таким чином лебідка працює в одну сторону, наприклад тільки розмотує трос. При цьому виді гальмування ми можемо розмотати трос до кінця або навпаки намотати. Лебідка буде намотувати трос, утримуючи кнопку розмотування. У той же час дуже важливий момент, є ситуації, абсолютно аварійні! В полі ми не маємо вибору або ми залишимося в грязі, або, ризикуючи пошкодити лебідку, ми спробуємо вибратися.

Правильно - трос лебідки повинен проходити між валом і місцем де закріплена лебідка, це правило. Намотаний трос в одному місці над валом викликає абсолютно інший розподіл напружень в тілі лебідки. Така ситуація у нас на наступній картинці.

Цей знімок був присланий клієнтом з питанням: чи правильно приєднана лебідка, оскільки "пропало тягове зусилля". Це пристрій не працюватиме правильно, таке укладання троса може спричинити до виривання закріпних болтів з основи, крім того канат пошкоджує і вигинає прути, що з'єднують двигун з передачею. Втрата вирівнювання призводить до підвищення опору ковзання підшипників барабана, вал передачі крутного моменту від двигуна до коробки передач наближається до країв планетарних зубчастих коліс і гальмівних доріжок стримуючих вал. Загальний ефект є таким:

  1. Падає тягове зусилля лебідки;
  2. Двигун не може впоратися з опором і, отже, отримує багато енергії, через що гріються дроти і піддається перегріву соленоїд;
  3. Не кажучи вже про те, що лебідка дуже шумно працює. Причиною шуму є гальмо, який вдаряється об гальмівні доріжки;

Говорячи про гальмівну систему, яка обмовляється в контексті, кілька слів слід сказати про тип гальма, який використовується в лебідках, таких як DWM DRAGON WINCH 12000. Це хороший, перевірений механізм, але майте на увазі, що це конструкція, яка працює в одному напрямку. Намотуючи трос на внутрішню сторону валу, при даному типі гальма без навантаження буде працювати нормально, але під навантаженням буде слабкою. Просто чим більше навантаження на тросі, тим більше працює гальмо. Це можна порівняти з водінням автомобіля натиснувши на гальмо і газ одночасно.На жаль, випадки перемотування троса ми зустрічаємо дуже часто, як в лебідках автомобільних, так і квадроциклах, що супроводжуються клієнтом питання, чому лебідка має слабке тягове зусилля - ось чому! Ще раз я підкреслюю тільки пружинне гальмо, таке як описано раніше і застосоване в лебідках на ATV дозволяє перекручувати трос. Це конструкційне рішення має свої переваги. Іноді можна потрапити в ситуацію, що з ергономічних міркувань ми повинні повернути лебідку на монтажній пластині на 180 °. Таким чином, трос на лебідці буде намотується правильно, тобто з під барабана, при цьому гальмо також буде працювати правильно.


Оцените данный материал: