Будова лебідки
Будова лебідки та характеристики
Різні види лебідок застосовують не тільки на виробничих і будівельних майданчиках, досить часто без використання такого механізму складно обійтися і в побуті. Їх основне призначення - переміщення вантажів у вертикальній або горизонтальній площині. Залежно від пристрою лебідки визначається сфера і можливості її застосування. Їх поділяють на:
- електричні;
- ручні.
Конструкція ручної лебідки
Такі механізми в залежно від приводу бувають:
- з важільним приводом;
- з барабанним;
- з черв'ячним.
Основними перевагами є їх автономність, простота конструкції і зручність у використанні. Проте страждають показники швидкості, ваги та відстані, на яку можна перемістити вантаж.
Будова електричної лебідки
Цей вид механізмів допомагає обійтися без додаткових фізичних зусиль під час переміщення вантажів у горизонтальній або вертикальній площині. Їх вантажопідйомність залежно від моделі досягає 15 тонн. Установка таких пристроїв відбувається за допомогою жорсткого кріплення на опорній, як правило, горизонтальній поверхні. Управління ними здійснюється пультом. У свою чергу за призначенням і сферою застосування їх можна поділити на:
- малогабаритні;
- монтажні;
- тягові.
Конструкція автомобільної лебідки
Це спеціалізовані пристрої, які встановлюють на автомобілі, що експлуатуються в умовах бездоріжжя і важко доступній місцевості. Їх поділяють на:
- механічні;
- гідравлічні;
- електричні.
Механічні більш потужні - вони працюють від двигуна автомобіля. Специфіка таких автомобільних лебідок в тому, що вони зазвичай встановлюються на позашляховики. Гідравлічна, як і механічна, може працювати тільки при включеному двигуні і використовує енергію гідромотора. Завдяки герметичності корпусу, вона здатна працювати навіть під водою.
Найбільш популярними є електричні. Вони споживають енергію електромережі автомобіля, і вирізняються простотою конструкції та легкістю встановлення. З їх допомогою можна витягнути позашляховик вагою до 4,5 т. Основний робочий елемент - барабан, на який намотується трос, він оснащується вбудованим гальмом.
З одного боку барабана встановлений підвищувальний редуктор, а з іншого - двигун. Для ручного розмотування троса передбачений важіль вимкнення барабана. Але необхідно враховувати, що така лебідка споживає досить багато енергії, тому рекомендовано використовувати їх на автомобілях з АКБ 90 А / год.
Будова електричного тельфера
У промисловій сфері використовуються талі з електроприводом, які також називають тельфер. На відміну від лебідок, які встановлюються в певному місці, електричний тельфер дозволяє піднімати і переміщувати вантажі одночасно як по вертикалі, так і по горизонталі. Горизонтальну відстань обмежує тільки довжина встановленої монорейки.