Керування лебідкою
Керування лебідкою - проводове та бездротове управління
Електрична лебідка незамінний інструмент для подолання труднощів бездоріжжя і переміщення вантажів. Все залежить від того наскільки вміло ви з нею звертаєтеся. У цій статті розглянемо: схеми, типи і секрети правильного управління лебідкою.
І так почнемо з видів управління:
- Дротове - стандартне управління, відбувається шляхом підключення проводового пульта в роз'єм блоку управління лебідки. Але як показує практика, це не найзручніший спосіб. Багато досвідчених підкорювачі бездоріжжя переносять блок управління з мотора лебідки під капот, для більшого збереження. І вже від нього виводять дві кнопки в салон на змотування і розмотування троса. Після таких операцій немає потреби тягати за собою провідний пульт і можна комфортно Лебедєв керуючи з салону автомобіля.
- Бездротове - новіші лебідки комплектуються з заводу двома пультами. Дротовим (стандартна довжина 2,7 м) і бездротовим (радіоуправління). Працює пульт на максимальній відстані в 30 - 40 м. Від лебідки та в рази спрощує процес експлуатації, дає можливість в повній мірі контролювати лебеженіе на зручній відстані.
Важливо знати:
- Будь-яка лебідка повинна бути укомплектована набором такелажу (блок, шакл, корозахистна стропа , рукавички, тросогасітель). Все це виручає навіть в самих безвихідних ситуаціях. В першу чергу це ваша безпека, перевірено досвідом
- Вимикач маси - як кнопка екстреного відключення. Ситуації бувають різні і трапляється, що навіть сама безвідмовна лебідка не реагує на пульт, а відключити дуже треба.
- Використовувати з включеним двигуном - лебідка споживає багато енергії (до 240 А в залежності від навантаження). Якщо Лебедєв недалеко, то вистачить і акумулятора.
- Вольтметр повинен бути - головний індикатор роботи лебідки, напруга при працюючій лебідці не повинно падати нижче 12-11 В. Якщо на вольтметрі ви бачите показники напруги від 8 до 10 В, необхідно терміново припинити роботу лебідки, так як це свідчить тільки про два фактори. Перший - акумулятор зараз сяде, машина затихне і все закінчиться, і другий - ви в щось вперлися, і лебідка просто відірве себе від машини.
- Вибираємо з розумом - тягове зусилля автомобільної лебідки має мінімум в 1,5 рази перевищувати вагу автомобіля. Адже 2 тонни які застрягли в болоті або ямі тягнуться як всі чотири. Але і занадто потужну брати теж не слід якщо у щось впретеся потужна лебідка швидше відірве вам частину кузова ніж перестане працювати.
- Завжди потрібно мати запас - навіть у найдорожчих і якісних лебідок відбуваються поломки. Бажано взяти запасний соленоїд і ін. Запчастини, які часто виходять з ладу. Краще витратити хвилини на заміну деталі, ніж годинник на пошуки трактора.
Советы опытных пользователей:
- Поліспаст - паличка виручалочка для будь-якої лебідки яка збільшує тягове зусилля в 2 рази. Будь-яка електрична лебідка працює за принципом чим вище швидкість намотування тим менше тягове зусилля. Значить нам апріорі треба уповільнити лебідку. Беремо такелажний блок (тоннаж блоку повинен бути відповідно вище ніж вага нашого транспорту) кріпимо за допомогою Шакл до місця зачепа, пропускаємо через блок трос і кінець троса чіпляємо за наш транспорт. Таким чином швидкість намотування зменшується вдвічі а тягове зусилля збільшується.
- Допомога колесами - під час роботи лебідки радиться легке підштовхування машини щоб допомогти легше і швидше намотати трос. На автоматі це короткі натиснення педалі газу, на механіці не чіпаючи педаль газу на 1-ій передачі час від часу відпускати зчеплення до половини, в повному обсязі інакше машина затихне.
- Якір - часто трапляється, що не завжди поруч є дерево або інший предмет за який можна зачепитися. Рішення просто - закопайте в землю домкрат, запаску або інший важкий предмет попередньо зачепившись. Тільки закопуйте глибоко і на відстані. Можна використовувати і інший автомобіль але є ризик притягнути його до себе а не самому виїхати так що чіплятися радять мінімум за два відразу.
- Трос - на барабані завжди повинна залишатися мінімум половина намотування першого витка. Розмотати повністю відірвете трос, замотати його назад і закріпити проблематично, а в деяких ситуаціях неможливо.
- Догляд за лебідкою - після кожного використання проведіть профілактику. Розмотайте і Змотайте трос правильно виток до витка. Якщо трос металевий змастіть його антікорозійкой, синтетичний же звільніть від піску і бруду всередині троса. Позбавте лебідку від зайвої вологи і змастіть деталі які цього вимагають. Займає мало часу і виключає казуси при наступному використанні. Детальніше читайте тут.
- Не клацати - двигун інертний і з цього не можна відразу після розмотування натискати на змотування. Після того як ми відпускаємо кнопку, барабан ще трохи, але крутиться. Дочекайтеся повної зупинки барабана, а потім перемикайте. І лебідка ціла і нерви в порядку.
- Ніколи - не перемикайте ручку холостого ходу на лебідці під час роботи. Поломка лебідки і поганий настрій це мінімум що можна з цього отримати. По максимуму можете зламати дещо - що і собі.
- Правильний кут - нахил троса не повинен перевищувати більше 15 градусів по відношенню до лебідки. Інакше як в казці вгору підеш бампер втратиш, вниз машину зариєш.
Детальніше про правила використання лебідки читайте в цій статті.
Висновок - дотримуючись порад ви не тільки зможете користуватися лебідкою на всі 100% але і продовжите їй життя, плюс піднімете свою безпеку на рівень вище. Так що якщо ви шукайте гострих відчуттів, бруд і сльота ні по чому, озброює свого залізного коня лебідкою і вперед по бездоріжжю.)
Перейти до характеристик лебідок
Оцените данный материал: